Na autosalonu v Paříži automobilka Škoda představila studii Vision RS, ze které vychází nedávno představené designové skici novinky s názvem Scala. Na odhalení reálného vzhledu si budeme muset počkat až na konec roku do Tel Avivu. Informace o původu názvu jsme psali v článku, který si můžete přečíst zde.
Scala bude postavená na sdílené platformě MQB A0 koncernu Volkswagen. Z toho vycházejí i rozměry vozu. Délka automobilu činí 4 362 mm, šířka dosahuje hodnoty 1 793 mm, výška 1471 mm a rozvor náprav je pak 2 649 mm. Výrobce uvádí, že na zadních sedadlech budou mít cestující stejné množství prostoru jako v modelu Octavia, tj. 73 mm. Při pohledu na rozměry zavazadlového prostoru zjistíme, že pro uložení nákupu a dalších věcí, poskytuje Scala 467 litrů základního objemu. Při složení zadních sedadel, se objem zavazadlového prostoru zvýší na 1 410 litrů. Na zveřejněném videu se můžete podívat, jak vypadá nová Škoda Scala ještě v plném maskování.
Pod kapotou se usídlila široká nabídka pohonných jednotek. Celkem bude na výběr z pěti různých verzí vč. dieselového, benzínového i CNG pohonu. Základem bude agregát 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní) spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Silnější litrový motor pak dává výkon 85 kW (115 koní). Standardem je zde šestistupňová manuální převodovka, sedmistupňový automat DSG si může zvolit sám zákazník. Vrcholným agregátem je v případě Scaly motor o objemu 1.5 TSI, který poskytuje 110 kW (150 koní). Tato pohonná jednotka je spojena s šestistupňovou manuální převodovkou, automatická sedmistupňová převodovka DSG je na přání. Čtyřválcový dieselový agregát o objemu 1.6 TDI naladěný na 85 kW (115 koní) je jediným zástupcem vznětových pohonných jednotek u nového modelu automobilky Škoda. Stejně jako u předchozích motorů je dodáván s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. V průběhu roku 2019 přijde na trh i modifikovaný agregát na stlačený zemní plyn o objemu 1.0 G-TEC. Maximální výkon dosahovaný agregátem na stlačený zemní plyn je 66 kW (90 koní). Manuální šestistupňová převodovka je zde jedinou volbou.
O bezpečnost se stará mnoho asistenčních systémů, které jsou známy doposud pouze z vozů vyšších tříd. Nejnovějším přírůstkem je systém Side Assist. Tento pomocník je vylepšením asistenta Blind Spot Detect, který má dosah pouze 20 metrů, zatímco Side Assist detekuje vozidla v mrtvém úhlu až do vzdálenosti 70 metrů. Kromě zmíněného systému je dostupný i Lane Assist (asistent pro jízdu v pruzích), systém ACC (adaptabilní tempomat), Front Assist (sleduje prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám) nebo například Park Assist (pomáhá parkovat do řady). O silnější osvětlení vozu se pak postarají Full LED světlomety vepředu a skupinové svítilny vzadu.
V tuto chvíli je jasné pouze to, že se model Scala začne prodávat v první polovině roku 2019. Cena zatím stanovena nebyla.